.

.

انتخابات مجلس نهم :


برای نمایش ادامه مطلب کلیک کنید . . . . . .




رهبر معظم انقلاب: در انتخابات سال 88 عده ای

راه قانون‌شکنی، تحمیل هزینه به کشور و مردم،

شاد کردن دشمن، و اجرای برنامه‌های مورد نظر دشمن را برگزیدند


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از علما، فضلا، طلاب و قشرهای مختلف مردم قم در سخنان مهمی حادثه نوزدهم دی قم را مبدأ تاریخ تحولات جدید دنیا دانستند و با اشاره به نقش صبر و بصیرت در موفقیت‌های مستمر نظام اسلامی، به تبیین دو عامل مهم ناکارآمدی توطئه‌های دشمنان و استمرار زنجیره‌های اقتدار ملت ایران یعنی ایستادگی قاطعانه نظام بر اصول، و حضور هوشمندانه مردم در صحنه پرداختند و تأکید کردند: بر خلاف تصور و تحلیل‌های جبهه استکبار، نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابی طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد و به لطف و فضل الهی حضور مردم در انتخابات آینده مجلس به عنوان یکی از مظاهر دخالت مردم در سرنوشت کشور، حضوری پرشور و دشمن‌شکن خواهد بود و همه مسئولان و نامزدها نیز وظیفه دارند که با پایبندی کامل به قانون، زمینه یک انتخابات سالم و رقابتی را بوجود آورند.

در این دیدار که همزمان با سالروز قیام مردم قم در نوزدهم دی سال 1356، برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، این حرکت ماندگار مردم قم را به مثابه جرقه‌ای در فضای بشدت خفقان‌آمیز و اختناق‌آور دوران رژیم ستمشاهی دانستند و افزودند: این قیام سرآغاز حوادث گوناگون بعدی و سلسله اربعین‌ها در کشور شد و حادثه نوزدهم دی قم، در واقع زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی، ایستادگی مردم ایران و شکسته شدن ابهت پوشالی امریکا و رژیم صهیونیستی، الگو شدن ملت ایران و در نهایت شکل‌گیری بیداری اسلامی و حوادث مهم و سرنوشت‌ساز منطقه بود.


ایشان صبر و بصیرت را دو عامل مهم برای استمرار موفقیت‌ها و پیروزی‌های ملت‌ها برشمردند و خاطرنشان کردند: ملت ایران تجربه بزرگ موفقیت‌های ناشی از بصیرت و صبر را در مقابل چشم ملت‌های دیگر قرار داده است.


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بصیرت یعنی گم نکردن راه و هدف و گرفتار بیراهه‌ها نشدن و صبر هم به معنای ایستادگی قاطعانه نسل‌های پی در پی در مسیر است و هنر انقلاب اسلامی این بوده است که مردم در مدت بیش از سی سال، این دو عامل را حفظ کرده‌اند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقویت بصیرت و صبر و استمرار موفقیت‌ها و زنجیره‌های اقتدار ملت ایران در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌های جبهه کفر و استکبار را منوط به دو عامل دیگر دانستند و افزودند: ایستادگی قاطعانه هویت جمعی نظام اسلامی بر اصول و منحرف نشدن از آن‌ها و همچنین حضور هوشمندانه مردم در صحنه، موجب می‌شود که هیچیک از توطئه‌ها و کیدهای دشمن تأثیرگذار نباشند.


ایشان با اشاره به تلاش گسترده و متراکم جبهه استکبار به سردمداری امریکا و صهیونیست‌ها برای تضعیف این دو عامل، خاطرنشان کردند: با وجود همه تلاش‌ها، این دو عامل همچنان وجود دارد و به لطف خداوند در آینده هم خواهد بود.


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر این دو عامل از هم جدا می‌شدند، قطعاً، موفقیت‌های نظام اسلامی دچار اختلال می‌شد، زیرا اگر مسئولان و مدیران نظام مصمم باشند اما مردم در صحنه نباشند،  کارها پیش نمی‌رفت، همانگونه که اگر مسئولان و مدیران نظام دچار تردید می‌شدند، این موضوع در فهم و درک و تصمیم‌گیری آنان در مقابل لشکر کفر و ضلالت، تأثیرگذار بود و نظام دچار اختلال می شد و به دنبال آن نیز مردم از صحنه خارج می‌شدند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توسل جبهه استکبار به همه ترفندها و روش‌ها برای ایجاد رخنه و تردید در اراده مسئولان و همچنین مأیوس کردن مردم، تأکید کردند: مقامات غربی بارها تکرار کرده اند که هدف از تحریم‌ها و فشارها بر ضد ایران، خسته و از صحنه خارج کردن مردم و وادار کردن مسئولان به تجدید نظر در محاسبات خود است، اما آنها اشتباه می‌کنند و به هدف خود نخواهند رسید زیرا این روسیاه‌های بد محاسبه‌گر، تصور می‌کنند نظام اسلامی در شرایط شعب ابی طالب است، در حالیکه ملت ایران امروز در شرایط بدر و خیبر قرار دارد.


ایشان افزودند: در شرایطی که ملت ایران با سرافرازی به بسیاری از مراحل پیروزی دست پیدا کرده است و نشانه‌های پیروزی‌های جدید را نیز به چشم می‌بیند، جبهه استکبار تلاش دارد با ترساندن مردم و مسئولان از تحریم‌ها، در اراده آنان اختلال ایجاد و مردم را از صحنه خارج کند، در حالیکه ملت ایران این راه پرافتخار را با بصیرت انتخاب کرده است و برای پیمودن آن مجاهدت فراوان کرده و خون عزیزترین‌های خود را نثار کرده است.


رهبر انقلاب اسلامی حرکت مستمر ملت ایران در مسیر رسیدن به قله‌ها را متوقف ناشدنی خواندند و خاطرنشان کردند: دشمن در حالی قصد دارد در عزم و اراده مردم و مسئولان رخنه ایجاد کند که اقتدار و توانایی‌های امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با 20 و یا 30 سال پیش قابل مقایسه نیست و هیمنه ظاهری جبهه استکبار در سال‌های گذشته نیز، اکنون جای خود را به ضعف و ناتوانی روزافزون داده است.


حضرت آیت‌الله خامنه ای افزودند: اراده مسئولان برای حرکت در مسیر الهی، دین و سعادت دنیا و آخرت، مستحکم است و مردم نیز همواره پای ثابت این حرکت عظیم خواهند بود.

ایشان، انتخابات را یکی از عرصه‌های نمایش حضور مردم دانستند و خاطرنشان کردند: از مدتها قبل، از مرکز و قرارگاه فرماندهی جبهه کفر و استکبار گرفته تا پادوها و پیاده‌نظام این جبهه در داخل و خارج، تلاش گسترده‌ای  بکار گرفته شده تا حضور مردم در انتخابات مجلس کمرنگ باشد اما به لطف و فضل الهی، حضور مردم در این انتخابات دشمن‌شکن خواهد بود.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه انتخابات موجب نشاط جدید و دمیده شدن خون تازه در پیکره نظام اسلامی خواهد شد، افزودند: عرصه انتخابات در کنار این ویژگی‌های برجسته و مهم، آفت‌هایی هم دارد که باید مراقب بود این آفت‌ها پیش نیایند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتخابات سال 88 را یادآور بهترین و بدترین خاطره‌ها دانستند و تأکید کردند: بهترین خاطره‌ها، حضور عظیم و خیره‌کننده چهل میلیونی مردم در پای صندوق‌های رأی بود و بدترین خاطره‌ها مربوط به جرزنی‌های سیاسی برخی افراد ناباب، نادان و بعضاً معاند، در انتخابات بود.


ایشان با تأکید بر اینکه در هر انتخاباتی ممکن است عده‌ای معترض باشند، خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی، قانون، راه را معین کرده است، اما در انتخابات سال 88 عده ای راه قانون‌شکنی، تحمیل هزینه به کشور و مردم، شاد کردن دشمن، و اجرای برنامه‌های مورد نظر دشمن را برگزیدند ولی راه به جایی نبردند زیرا مردم در صحنه بودند و تا زمانی که ملت در صحنه است، هیچکس در کشور، نمی تواند، کارهای خلاف قانون را به پیش ببرد.


رهبر انقلاب اسلامی قضایای بعد از انتخابات سال 88 را یک تجربه و درس، خواندند و افزودند: انتخابات مظهر حضور مردم و نتیجه آن، مظهر خواست و رأی مردم است و همه باید به آن احترام بگذارند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی خاطرنشان کردند: رقابت غیر از خصومت و تهمت‌زنی متقابل است، رقابت به معنای اثبات خود با نفی دیگران نیست. رقابت، دادن وعده‌های خلاف قانون، برای جلب نظر مردم نیست.


ایشان همه مجریان و مسئولان، و نامزدها را به رعایت آداب و شروط انتخابات سالم فراخواندند و افزودند: مجریان برگزاری انتخابات اعم از دولت و وزارت کشور و همچنین شورای نگهبان باید تمام تلاش خود را برای امانت‌داری رأی مردم و برگزاری انتخاباتی سالم انجام دهند و همه بدانند هیچ چیزی بالاتر از قانون نیست.


رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری برگزاری بیش از 30 انتخابات سالم در 32 سال گذشته، خاطرنشان کردند: در انتخابات مختلف، چه در زمان حیات امام(ره) و چه بعد از ایشان، هیچ موردی که انتخابات را ناسالم کرده و یا نتیجه آنرا تغییر داده باشد، وجود نداشته و همان رأی و انتخاب مردم، واقع شده است.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنان خود نکاتی را درخصوص نامزدهای انتخابات گوشزد کردند و از همه مردم خواستند این نکات را به دقت دنبال کنند.


ایشان افزودند: نامزدها باید با قصد خدمت وارد عرصه انتخابات شوند زیرا اگر کسانی با هدف قدرت‌طلبی و بدست آوردن ثروت و یا انگیزه‌های ناسالم دیگر وارد انتخابات شوند، به مردم و کشور خدمت نخواهند کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، ارتباط نامزدها با مراکز ثروت و قدرت را بسیار مخرب دانستند و خاطرنشان کردند: این، همان شیوه‌ای است که در به‌اصطلاح دموکراسی های دنیا بویژه در امریکا مرسوم است و نامزدها با حمایت مالی کمپانی‌ها، شرکت‌ها و افراد ثروتمند، وارد انتخابات می‌شوند و بعد از پیروزی در انتخابات نیز وامدار این افراد هستند و به جای خدمت به مردم، در جهت منافع صاحبان قدرت و ثروت، قانون وضع می‌کنند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استفاده از بیت‌المال برای انتخابات را یکی دیگر از نکاتی دانستند که مردم باید بشدت در مورد آن حساس باشند.


ایشان افزودند: استفاده از بیت‌المال در انتخابات اشکال مضاعف دارد، ضمن آنکه هر فردی را هم نمی‌توان براحتی متهم به اینگونه مسائل کرد.


ایشان مردم را به دقت و حساسیت در انتخاب نامزدها فراخواندند و تأکید کردند: برای تشخیص درست دو راه وجود دارد : یا انسان خودش تحقیق کند و به نتیجه برسد و یا استفاده از نظرات افرادی که بین انسان و خدا حجت ایجاد می‌کنند.


رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند با لطف خداوند و حضور پرشور مردم و انتخاب درست آنان، مجلسی در شأن نظام اسلامی تشکیل شود.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات مجلس را برای  ملت‌های اسلامی نیز مهم و تأثیرگذار خواندند و افزودند: به همین دلیل است که دستگاه‌های خبیث استکبار اعم از امریکا، انگلیس، صهیونیست‌ها و دیگران تلاش دارند تا این انتخابات را مخدوش و برای ملت‌های دیگر مأیوس‌کننده جلوه دهند.


ایشان تأکید کردند: ملت ایران در زمینه انتخابات و انقلابی بودن، پیشکسوت ملت‌ها است و قطعاً نگاه ملت‌های دیگر، به این انتخابات دوخته شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری




:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::





نشانه های تشخیص ساکتین فتنه


این روزها با نزدیک شدن به انتخابات شناخت معیارهای تعیین افراد اصلح برای نمایندگی مردم در چهار سال آینده اهمیت ویژه‌ای دارد، بی‌تردید یکی از این معیارها موضع گیری این افراد در قبال فتنه 88 است.
در نگاه دقیق‌تر، امروز می‌توان از فتنه 88 به عنوان سنگ محکی برای تعیین میزان خلوص سیاسیون استفاده کرد و حامیان راستین گفتمان جمهوری اسلامی را از فرصت طلبانی که تنها به ارتقای جایگاه و قدرت خود می‌اندیشند، تشخیص داد.


در رابطه با موضع گیری در برابر فتنه سیاسیون کشور به سه دسته عمده تقسیم می‌شوند، گروه اول کسانی هستند که حامی فتنه بودند؛ این افراد فتنه را در راستای اهداف خود می‌دیدند و با گسترش آن به جایگاه مطلوب‌تری در پازل قدرت می‌رسیدند از این رو اولاً به عوامل آغازکننده فتنه دامن زدند و ثانیاً آتش آن را به هر طریق ممکن شعله‌ورتر کردند.


دسته دوم آنهایی بودند که در دوران فتنه به کار خود مشغول بودند و علاقه‌ای به درگیر شدن با آن نداشتند و با وجود تذکرهایی پی‌درپی رهبری تمایلی برای هزینه کردن اعتبار و آبروی خود در راه حفظ نظام نداشتند و سعی می‌کردند با اتخاذ مواضع دو پهلو کسی را از خود نرنجانند تا در صورتی‌که جریان فتنه توانست از نظام باج بگیرد و سهمی در قدرت به دست آورد، این افراد به واسطه مواضع ضد این جریان از صحنه قدرت حذف نشوند، این گروه بعدها به ساکتین دوران فتنه معروف شدند.


گروه سوم خواص خالص‌ترین ایشان بودند آنها اولاً؛ اشتراکی میان اهداف و اصول خود با جریان فتنه- که آشکارا در ضدیت با نظام حرکت می‌کرد- نمی‌یافتند و ثانیاً؛ آماده بودند جایگاه و آبروی خود را در راه حفظ اقتدار نظام اسلامی قربانی نمایند؛ از این رو از همان روزهای اول تحرکات فتنه گران را محکوم کردند و از همه فرصت‌ها برای روشنگری و بصیرت افزایی مردم استفاده کردند و البته بدیهی است که به همین خاطر هدف انواع توهین‌ها و تخریب‌ها از سوی عوامل فتنه و رسانه‌های حامی آنها قرار گرفتند؛ با این حال لحظه‌ای از مواضع خود عقب ننشستند و از تلاش برای روشنگری و افشاگری باز نایستادند.


هدف از این نوشتار رفتارشناسی گروه دوم یعنی ساکتین گروه فتنه است در مورد تشخیص افراد گروه دوم و سوم دو شاخصه عمده می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.



1- موضع گیری شفاف

چنانچه گفته شد ساکتین فتنه با اینکه اهدافشان در گرو به ثمر رسیدن فتنه نبود اما حاضر به محکوم کردن قاطع آن هم نبودند زیرا اولاً نمی خواستند حمایت احتمالی بدنه اجتماعی فتنه را در آینده از دست بدهند و از سوی دیگر این احتمال را می‌دادند که جریان فتنه به توفیق‌هایی در صحنه سیاسی کشور برسد و به همین دلیل هرگز نمی‌خواستند مغضوب این جریان باشند و در عین حال به خاطر حفظ وجه خود از جریان فتنه دفاع آشکاری نیز نمی‌کردند.


در نتیجه واضح بود که تنها راه باقیمانده‌شان اتخاذ مواضع دو پهلو و طفره رفتن از موضع گیری آشکار و قاطع، در قبال جریان فتنه بود.


در واقع در نظر ساکتین فتنه آنچه مهم بود نه اهداف جریان فتنه بود و نه آرمان‌های اصیل انقلاب، بلکه اولویت اول ماندن ایشان در صحنه قدرت بود.


به همین خاطر سعی می‌کردند رضایت دو طرف را تا حد امکان جلب نمایند و حمایت هیچ یک را به طور کامل از دست ندهند.


قطعی است؛ که در صورت توفیق جریان فتنه گروه سوم در صحنه سیاسی جای نداشت و به خاطر موضع گیری‌های قاطع علیه فتنه حذف می‌شد اما ساکتین به خاطر مواضع دو پهلو و عدم محکوم نمودن قطعی جریان فتنه می‌توانستند جایی برای خود در معادله قدرت حفظ نمایند.



2- موضع گیری به موقع


امروز با گذشت سی ماه از آغاز فتنه و بیش از دو سال از دفع کامل آن تقریباً همه خواص و حتی برخی حامیان پر و پا قرص دیروز فتنه در محکوم نمودن فتنه و فتنه‌گران از یکدیگر پیشی می‌گیرند، اما آیا دلیل این شفافیت موضع‌گیری این روزها تبری از فتنه‌گران است؟


واضح است که اگر چنین بود می‌بایست مواضع سی ماه قبل آقایان هم مثل امروز می‌بود اما در برخی موارد موضع گیری‌ها با شرایط معادله قدرت در مقاطع زمانی مختلف کوک می‌شود و با کمال تاسف نوعی نان به نرخ روز خوری سیاسی در رفتار برخی خواص مشهود است.


در مقطع زمانی که جریان فتنه و بدنه اجتماعی آن در حال قدرت نمایی و تهدید نظام بودند، مواضع خواص علیه فتنه و افشاگری ایشان به قدرت نرم نظام می‌افزود و البته اعتبار این خواص را در نظر بخشی از جامعه که دروغ فتنه گران را باور کرده بودند، کاهش می‌داد.


از این رو پیش از مرگ فتنه، موضع گیری خواص، علیه آن نوعی از خود گذشتگی ایشان در راه منافع نظام اسلامی تلقی می‌شد.


اما پس از شکست فتنه این معادله کاملاً برعکس شد؛ در این حالت موضع گیری خواص برعلیه فتنه بر اعتبار آنها در نظام می‌افزود و هرگز به ارتقای اعتبار نظام کمکی نمی‌کرد؛ زیرا نظام به جایگاهی از اعتبار رسیده بود که نشانه آن در حرکات مردمی 9 دی و 22 بهمن آشکار شده بود.


به همین علت موضع گیری خواص علاوه بر قاطعیت و شفافیت می‌بایست از نظر موقعیت زمانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

گوشه ای از دیدگاه های رهبری در مورد موضع گیری خواص در قبال فتنه

در شرایط کنونی همه جریان‌ها و گرایش‌های سیاسی داخل نظام باید خطوط و مرز خود را با دشمن به صورت شفاف مشخص کنند و در این میان وظیفه خواص به ویژه خواصی که تاثیرگذاری بالایی دارند، بیش از دیگران است.


موضع‌گیری دو پهلوی خواص مطلوب نیست و خواص باید مواضع خود را در قبال سخنان و اقدامات دشمن شفاف بیان کنند.


وقتی سران استکبار و ظلم و اشغالگران کشورهای اسلامی وارد میدان می‌شوند و موضع گیری می‌کنند دو پهلو و مبهم سخن گفتن صحیح نیست؛ زیرا باید مشخص شود افرادی که داخل نظام جمهوری اسلامی ایران هستند چه موضعی دارند و آیا حاضر هستند از دشمن تبری بجویند.
منبع: خبرگزاری دانشجو



:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::






مجلس نهم ؛ مجلس آرمانگرا


قطار کاندیداتوری مجلس بایستی از ریل معنویت و عدالت عبور کند. مجلس آرمانگرا به خودی خود شکل نخواهد گرفت مگر به همت حضور نمایندگانی که با تزکیه نفس و رعایت تقوای سیاسی در ترازوی انتخابات ایستاده باشند.


1- شاید روزی که مقام معظم رهبری فرمان 8 ماده‌ای تاریخی خود را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی به 3 قوه ابلاغ کردند از جمله مهمترین اقدامات پیشگیرانه این بود که تکلیف منابع مالی انتخابات برای پرهیز از مفاسد اقتصادی روشن شود که متأسفانه این مهم از سوی متولیان امور آنگونه که شایسته بود انجام نپذیرفت. اما اکنون که هراز گاهی اخباری تکان‌دهنده از رخنه مفاسد اقتصادی در زمینه انتخابات به گوش می‌رسد، دیگر جای مسامحه نیست.

 

 

هنگامی که یک نماینده در حوزه انتخابیه کوچکی چند صد میلیون تومان برای انتخابات هزینه می‌کند تا به کرسی نمایندگی دست یابد، اگر مبالغ مورد نظر از منابع نادرست تامین شده باشد، طبعا تامین‌کنندگان منابع مالی از این دست نمایندگان انتظاراتی دارند و روشن است بذری که کاشته‌اند باید درو کنند و از همین جا یکی از گلوگاه های مفاسد اقتصادی به روی سودجویان باز می‌شود و تامین‌کنندگان منابع مالی ممکن است از یک درخواست کوچک شروع کنند تا به درخواست‌های بزرگ‌تری برسند و این پدیده هیچگاه تمامی ندارد و هر روز وارد مرحله جدیدی شده و دامنه فساد اقتصادی گسترده‌تر خواهد شد.


2- بر اساس آموزه هایی که از گفتمان امام و انقلاب آموخته ایم دستیابی به هدف مقدس در گرو داشتن ابزاری پاک و مقدس است. اساسا قطار کاندیداتوری مجلس بایستی از ریل معنویت و عدالت عبور کند. مجلس آرمانگرا به خودی خود شکل نخواهد گرفت مگر به همت حضور نمایندگانی که با تزکیه نفس و رعایت تقوای سیاسی در ترازوی انتخابات ایستاده باشند.

تبیین شاخصه های مجلس پاک و آرمانگرا در بیانات مکرر مقام معظم رهبری به چشم می خورد که می تواند به عنوان چراغ راه پیش روی منتخبین ملت قرار گیرد.



نتیجه ارتباط با صاحبان قدرت و ثروت


«اگر کسی بخاطر تأمین نمایندگی در مجلس بعدی، به صاحبان ثروت و قدرت نزدیک شود، خدا از این کار بسیار زشت نمی گذرد و انتقام الهی، حتماً بر سرنوشت او اثر خواهد گذاشت، ضمن اینکه این گونه کارها بر جامعه هم اثر منفی می گذارد.»[1]



ضرورت داشتن تقوای جمعی در کنار تقوای فردی


«مجموعه‌ها و جمع‌ها و جریان‌ها، علاوه بر تقوای فردی اعضای خود، باید در نگاه کلان از تقوای جمعی نیز برخوردار باشند چرا که در غیر این صورت، افراد متقی حاضر در این جریان‌ها نیز، به علت خطای عمومی جمع، به انحراف و خطا می‌افتند...


جریانی که اوایل انقلاب به جریان چپ مشهور بود و شعارهای خوبی می‌داد با وجود داشتن آدم‌های با تقوا، از مراقبت و تقوای جمعی غافل شد و کار به جایی رسید که " فتنه گران ضد امام حسین (ع) و ضد اسلام و امام"، به آنها تکیه کردند که این واقعیت نشان می‌دهد غفلت از تقوای جمعی، خطری بسیار بزرگ است.»[2]



ضروت غلبه بر خواهش های نفسانی


« نماینده باید بر خواهش‌های نفسانی خود غلبه یابد و در سخت‌ترین عرصه‌ها دریابد که تکلیف چیست. یعنی او باید در جستجوی شناخت تکلیف باشد و به تکلیف عمل کند، زیرا از نظر رهبری سنگ‌‌بنای همه امور همین است و کسی که سخت‌ترین کار را انجام دهد به بهترین اوج‌ها و قله‌ها می‌رسد.»[3]



تاکید بر آرمانگرایی و واقع بینی


« قانونگذار باید دو ویژگی آرمانگرایی و واقع‌بینی را در وضع قانون در نظر داشته باشد تا از آنها عبور نکند و از آرمان‌ها کوتاه نیاید و آرمان‌ها را با توجه به واقعیت‌های تکلیفی که برای دولت معین می‌کند، دنبال کند.»[4]


موارد فوق از مهمترین وظایفی است که تک تک مسئولان به ویژه کسانی که خود را در معرض رای مردم قرار می دهند بایستی بدان اهتمام ورزند و ضمن مطالعه و تحلیل سیر و سلوک رفتار سیاسی کسانی که سابقا در کسوت کاندیداتوری در انتخابات های مختلف مورد محک ملت قرار گرفتند، به ریسمان الهی چنگ زنند و با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای حکیمانه رهبر دلسوخته انقلاب به سمت غرب و شرق منحرف نگردند.


در قضیه فتنه اسرائیلی – امریکایی سال 88 به وضوح شاهد سقوط جماعتی بودیم که پیش از آن خود را دلباخته آرمانهای پیر جماران معرفی می نمودند و به واسطه درک زمان حیات آن بزرگوار، به دنبال آن بودند که از این نمد پوستینی برای خود بدوزند اما غافل از اینکه نظر خاص ارواح طیبه شهدا و دعای مادران آن پاکبازان بر این انقلاب سایه افکنده و ملت ایران با استعانت از توجهات حضرت ولی عصر (عج) نخواهد گذاشت که این انقلاب به دستان نا اهلان بیفتد. در حقیقت نداشتن تقوای فردی و جمعی و دوری از آرمانهای امام و شهدا زمینه گرفتار آمدن در مثلث زر و زور و تزویر را فراهم ساخت و موجب رخته نمودن دستان ناپاک در میان جماعتی شد که امروز با نام سران فتنه از آنان یاد می شود.


کلاهی که به واسطه عدم توجه به مبانی گفتمان امام و انقلاب بر سر رای نیاورندگان انتخابات 22 خرداد 1388 رفت اگرچه مختص فرد و جریان خاصی سیاسی بود اما این مسئله اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد و می تواند خدایی ناکرده در اثر دوری از معنویت و تقوای سیاسی گریبانگیر اشخاص متعددی شود و لذا بایستی به خدا پناه برد از شر شیطان رجیم.



[1] - بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس هشتم - 8/3/1390
[2] - همان
[3] - بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس هشتم- 21/3/1387
[4] - بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس هشتم - 18/3/1389




:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::






ائتلافی ناهمگون برای فتح بهارستان


از کنار هم قرار دادن مواضع آشکار و پنهان عناصر موثر در فتنه 88 و حامیان جریان موسوم به "انحرافی" به وجود برقراری ائتلافی ناهمگون در آستانه برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پی خواهیم برد.



1- با نزدیکتر شدن به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فضای سیاسی کشور شاهد تحرکات تامل برانگیز مثلث زر و زور و تزویر هستیم. بررسی و تحلیل فعالیت های سازمان یافته پس مانده های فتنه 88 برای بازگشت به قدرت و ابراز علاقمندی آشکار و پنهان جریان موسوم به "انحرافی" برای جذب آراء تجدیدنظرطلبان موسوم به اصلاح طلب موضوعی است که هدف اصلی این نوشتار را شامل می شود.

با مرور بیانات رهبر فرزانه انقلاب درباره حوادث پس از انتخابات 88 و چگونگی شکل گیری ائتلاف برای فتنه، می توان با نگاهی روشن به تحلیل واقع نگرانه ای از رویدادهای امروز ایران اسلامی دست یافت.

«زیر سوال بردن اصل انتخابات بزرگترین جرمی بود که انجام گرفت. چرا شما نسبت به این جرم چشم¬تان را می بندید؟ این همه زحمت کشیده بشود، مردم بیایند، یک شرکت به این عظمت، یک نصاب شکنی، یک رکورد شکنی در دنیا در مردم سالاری، در دموکراسی ای که این قدر ادعایش را می کنند انجام بگیرد، بعد یک عده مفت و مسلم بیایند بدون استدلال، بدون دلیل، همان فردای انتخابات بگویند: انتخابات دروغ است، این کار کوچکی است؟ این جرم کمی است؟» ( 1389.8.6 در جمع نخبگان دانشگاهی)


«خب، اینها ایجاد فتنه میکند؛ یعنى فضا را فضاى غبارآلود میکند. شعار طرفدارى از قانون میدهند، عمل صریحاً بر خلاف قانون انجام میدهند. شعار طرفدارى از امام میدهند، بعد کارى میکنند که در عرصه‌ى طرفداران آنها، یک چنین گناه بزرگى انجام بگیرد؛ به امام اهانت بشود، به عکس امام اهانت بشود. این، کار کمى نیست؛ کار کوچکى نیست. دشمنان از این کار خیلى خوشحال شدند. فقط خوشحالى نیست، تحلیل هم میکنند. بر اساس آن تحلیل، تصمیم میگیرند؛ بر اساس آن تصمیم، عمل میکنند؛ تشویق میشوند علیه مصالح ملى، علیه ملت ایران. اینجا آن چیزى که مشکل را ایجاد میکند، همان فریب، همان غبارآلودگى فضاست... یک کلمه‌ى حق را با یک کلمه‌ى باطل مخلوط میکنند، حق بر اولیاء حق مشتبه میشود. اینجاست که روشنگرى، شاخص معیّن کردن، مایز معیّن کردن، معنا پیدا میکند.» (دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون، 1388.9.22)

«جریانی که اوایل انقلاب به جریان چپ مشهور بود و شعارهای خوبی می داد با وجود داشتن آدمهای باتقوا، از مراقبت و تقوای جمعی غافل شد و کار به جایی رسید که "فتنهگران ضد امام حسین علیه السّلام و ضد اسلام و امام "، به آنها تکیه کردند که این واقعیت نشان می دهد غفلت از تقوای جمعی، خطری بسیار بزرگ است.» ( 1390.3.8 - در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی)


جریان نفاق که در آستانه برگزاری انتخابات 22 خرداد 88 از ماه ها قبل از انتخابات در حرکتی فتنه انگیزانه با تشکیل کمیته صیانت ازآراء، عدم اعتماد به نهادهای قانونی برگزار کننده انتخابات و تایید غیر مستقیم احتمال وقوع تقلب را تدارک دیده بود و در میتینگ های انتخاباتی خویش اذهان عمومی را در راستای ایجاد تشنج در جامعه آماده کرده بود، اکنون مهره های به زعم خود "سفید" را برای شکل دهی ائتلافی نانوشته با جریان مشهور به "انحرافی" بسیج نموده و در رویای تسخیر سنگر به سنگر خانه ملت، با توسل به تنفس مصنوعی از سوی خواص بی بصیرت به سر می برد.


2- موضوع دوپینگ سیاسی جریان موسوم به اصلاح طلب ماجرایی است که در طول عمر سیاسی این جریان سابقه ای طولانی دارد. به یاد داریم در روزهای پایانی ریاست جمهوری خاتمی بود که هاشمی رفسنجانی با اعلام رضایت از عملکرد دولت اصلاحات اظهار داشت "رئیس این دولت" در مسیر سیاست‌های دوره مسؤولیت او گام برداشته و از این مقدمه نتیجه گرفت که دولت وی "پیشرفت کرده است". او گفت: «شاید اگر من هم می‌خواستم ادامه دهم به همین‌جا می‌رسیدم.»

این سخنان که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری نهم ایراد شد، حامل پیام‌ معنی‌داری برای رئیس دولت اصلاحات بود که البته خاتمی آن را به خوبی دریافته بود. خاتمی که خود را بدهکار حمایت هاشمی از خود و عملکرد 8 ساله دولتش می‌دید، برای جبران آن به دفاعی غیرعلنی از هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم پرداخت.

این رفتار انتخاباتی خاتمی که آن روزها رئیس جمهور بود و برابر قانون حق نداشت تا به نفع کسی موضعگیری کند، موجب شد تا پوسترهای جدید انتخاباتی هاشمی با عکس خاتمی چاپ شود و در آن جملاتی از خاتمی که در حمایت از هاشمی بیان کرده بود،منتشر گردد.
اکنون در راستای سناریوی دوپینگ سیاسی اصلاح طلبان می توان به دیدارهای مکرر هاشمی رفسنجانی با حامیان موثر در فتنه 88 اشاره نمود. به گفته آگاهان سیاسی دیدار اخیر آقای هاشمی رفسنجانی با برخی از اصلی‌ترین روحانیون فعال در فتنه 88 در حوزه علمیه قم در راستای زنده نگاه داشتن جریان تمامیت خواه اصلاحات تحلیل می شود. در حالی که رسانه‌های نزدیک به هاشمی رفسنجانی دیدار اخیر وی با برخی از روحانیون را دیدار با علمای قم! عنوان کرده اند، اما بررسی‌ها حاکی از آن است که برخی روحانیون حاضر در این دیدار از عوامل فتنه 88 در قم بوده‌اند که نه تنها بارها مورد انتقاد طلاب قرار گرفته‌اند بلکه در برخی از اغتشاشات خیابانی به دلیل هدایت و رهبری اغتشاشات، توسط نیروی انتظامی بازداشت شده بودند.

بازی دوگانه محمد خاتمی نیز که از یک طرف خود را در مجموعه نظام تعریف و بر حرکت در چهارچوب قانون اساسی تاکید می‌کند و از یکسو خود را حامی هنجارشکنان، قانون‌شکنان و عوامل اصلی و پیاده نظام پنجه‌افکنان بر چهره نظام در فتنه سال 88 نشان می‌دهد تا از چشم ضدانقلاب و اپوزیسیون نیفتد، فقدان اعتقاد راسخ وی به مبانی گفتمان امام و انقلاب را روایت می کند.


3- یارگیری از میان چهره های مطرود حاکمیت و برقراری ائتلاف ناموزون انتخاباتی از جمله شیوه های رایج میان جریانات بحران آفرین است. به گفته اغلب تحلیل گران سیاسی هر گاه معیارهای قابل ارزیابی به میزان های غیرقابل ارزیابی تبدیل شود باید به آن مشکوک شد.
عباس امیری فر رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و از عناصر مرتبط با "جریان انحرافی" صراحتا درگفتگو با روزنامه شرق می گوید: اصولگرا نیستیم... اصلاح طلبان درلیست انتخاباتی ما هستند... (روزنامه شرق 1390.2.10)

اما دیدگاه صادق زیباکلام که به عنوان یکی از حامیان جدی اصلاح طلبان شناخته می شود استراتژی اصلاح طلبان را برای ورود به کانون قدرت برملا می سازد: «اصلاحطلبان باید همواره به جریاناتی کمک کنند که این جریانات طرفدار آزادی، حاکمیت قانون، دموکراسی و آزادی بیان هستند. اگر آقای رحیم مشایی طرفدار آزادی است، باید از او حمایت کنیم.»
زیباکلام در حقیقت نگاه نتیجه گرایانه و ابزاری اصلاح طلبان را ناخواسته به رخ می کشد و با تمجید از عناصر بدنام معتقد است: «مشایی برای اصلاح طلبان قابل احترام است» (هفته نامه دانشجویان –1390.3.28)

همچنین مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح طلب مجلس درباره ائتلاف اصلاح طلبان می گوید: ائتلاف انتخاباتی با ائتلاف جبهه ای فرق می کند یعنی هیچ وقت جبهه اصلاحات با جبهه اصولگراها ائتلاف نمی کنند اما برای انتخابات ائتلاف صورت می گیرد! (خبرنامه دانشجویان ایران –1390.4.13)


گویا سیلی خوردگان از ملت مسئله انتخابات را صرفا ابزاری برای دستیابی به قدرت می دانند ، غافل از اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته اند: «کسانى‌که براى انتخابات خود را نامزد می‌کنند، بدانند که انتخابات یک وسیله‏اى است براى بالا بردن توان کشور، براى آبرومند کردن ملت؛ انتخابات فقط ابزارى براى قدرت‏طلبى نیست ... » (1388.1.1 در جمع زائران حرم رضوی)


شواهد و قرائن حاکی از این است که جمعی از اصحاب فتنه 88 مشغول طراحی سناریویی پیچیده هستند تا به ظن خود با فریب نظام خود را در پوشش جریان انحرافی اصول گرایان به نظام تحمیل نمایند . اخبار منتشره حاکی از آن است که همسویی بعضی جریانات انحرافی ودرپیش گرفتن خط واسطی که گرایش اصلاح طلبانه آن درخشش بیشتری داشته است ، بعضی از فتنه گران به خصوص لایه های تند این جریان که قصد براندازی نظام را داشته است را به طمع انداخته تا از این فضا و انشقاقی که در بعضی لایه های انحرافی اصولگرایان افتاده است بهره برداری نموده و با تشدید این جریان و گسترش زاویه بوجود آمده ، و با این تحلیل که رونق این طیف افزون خواهد شد و راه در پیش گرفته شده به تسلط برانتخابات ومراکز قانونی خواهد انجامید ، بهره برداری نمایند .


با کنار هم قرار دادن مواضع آشکار و پنهان عناصر موثر در فتنه 88 و حامیان جریان موسوم به "انحرافی" به وجود برقراری ائتلافی ناهمگون در آستانه برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پی خواهیم برد.


جریان انحرافی همواره طرح چالش مستمر را در دستور کار خود قرار داده است؛ طرحی که بر اساس آن می کوشد تا با ایجاد چالش های گوناگون برای نظام از فضای گل آلود ایجاد شده به نفع خود بهره برداری کند و اهداف قدرت طلبانه خود را در آستانه انتخابات مجلس نهم و متعاقب آن ریاست جمهوری یازدهم محقق کند؛ هر چند که ملت با بصیرت ایران اسلامی به پشتوانه مقتدایشان امام خامنه ای؛ اجازه نفوذ دست های ناپاک را به خانه ملت نخواهند داد و مدبرانه، حذف تاریخی منحرفین از آرمانهای امام و رهبری را رقم خواهند زد./



:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::




فتنه88 و مجلس نهم



کاندیداهای مجلس نهم نیز باید بدانند عدم پذیرش رای ملت در انتخابات مایه مردود شدن و گاه سقوط سهمگین از آرمان های امام و شهدا را در پی خواهد داشت و در صورت ایستادگی در برابر اراده ملی سرنوشتی بهتر از فتنه گران سال های گذشته در انتظارشان نخواهد بود.


1-  حوادث مربوط به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در شرایطی به وقوع پیوست که انقلاب اسلامی سی سالگی خود را جشن می گرفت و در نگاهی به گذشته خود، ظهور و سقوط جریاناتی را می دید که نتوانستند به آرمانهای انقلابی خویش وفادار بمانند؛ عده ای تناقض اندیشه­هایشان را با حکومت اسلامی دریافتند و ترجیح دادند با خروج از حاکمیت در نقش اپوزیسیون به انتقاد دائمی از همه چیز و همه کس بپردازند اما برخی با پذیرش ساختارهای حکومتی و با تکیه بر قانونمداری و مردمسالاری دینی در فضای سیاسی کشور باقی ماندند.


ایجاد شبهه در سلامت انتخابات و اصرار بر ابطال انتخاباتی که در همان چارچوب برگزاری انتخابات در سالهای پیش انجام گرفته بود و القای این شبهه که نظام به رأی مردم وقعی ننهاده و مسئولانه و قانونمند عمل نمی کند؛ در وهله اول خط بطلانی بر ادعای دروغین باور به مردمسالاری از سوی منادیان اندیشه لیبرال دموکراسی کشید و سپس، ولایتمداری عده ای را که پیش از این بر ضرورت تمکین از منویات ولی فقیه داد سخن می راندند، زیر سؤال برد.

در مواضع یکی از عناصر غلتیده در فتنه اسرائیلی – امریکایی سال 88 که مربوط به پیش از اعلام نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری می شود، آمده است:

« ... ما باید بعد از اعلام نتایج انتخابات مردم به هر کسی رای داد از او دفاع و حمایت کنیم. ما نباید به کسانی که درصدد ایجاد شبهه در انتخابات هستند میدان بدهیم. من هم جزء کسانی هستم که سلامت انتخابات را قبول دارم و جلوی کسانی که در صدد ایجاد شبهه هستند را می‌توانیم بگیریم.» (اظهارات مهدی کروبی - سایت رجا نیوز  - 22/03/1388)

و اما موضع وی پس از اعلام نتایج انتخابات : «... به جای اتلاف وقت، انتخابات را باطل کنید.» (مهدی کروبی- سایت حزب اعتماد ملی  - 01/04/1388 )


جریان نفاق، که ماه ها قبل از انتخابات در حرکتی فتنه انگیزانه با تشکیل کمیته صیانت از آراء، عدم اعتماد به نهادهای قانونی برگزار کننده انتخابات و تایید غیر مستقیم احتمال وقوع تقلب را تدارک دیده و در میتینگ های انتخاباتی خویش اذهان عمومی را در راستای ایجاد تشنج در جامعه آماده کرده بودند حال آنکه رهبری معظم انقلاب بارها نسبت به شیوع این شیوه غلط هشدار دادند و پس از آن نیز بر تداوم ادعای تقلب گسترده در انتخابات بدون ارائه مستندات محکمه­پسند و ایجاد التهابات خیابانی که حاصل آن، ظلم مسلم به نظام اسلامی و جرمی بزرگ بود، انتقاد کردند: «در همین مسائل اخیر، مسائل را باید اصلی و فرعی کرد. مسئله اصلی چیست، یک سلسله مسائل فرعی هم پیرامون اوست. نه اینکه آن مسائل فرعی کم اهمیت است، اما مسئله اصلی اهمیتش بیشتر از آنهاست. مسئله اصلی در این قضایای اخیر اصل انتخابات بود. زیر سوال بردن اصل انتخابات بزرگترین جرمی بود که انجام گرفت. چرا شما نسبت به این جرم چشم­تان را می بندید؟ این همه زحمت کشیده بشود، مردم بیایند، یک شرکت به این عظمت، یک نصاب شکنی، یک رکورد شکنی در دنیا در مردم سالاری، در دموکراسی ای که این قدر ادعایش را می کنند انجام بگیرد، بعد یک عده مفت و مسلم بیایند بدون استدلال، بدون دلیل، همان فردای انتخابات بگویند: انتخابات دروغ است، این کار کوچکی است؟ این جرم کمی است؟» (ششم آبان 1389 در جمع نخبگان دانشگاهی)

2- رهبر فرزانه انقلاب در بیانات شان در خطبه های نماز جمعه 14 بهمن ماه امسال در توصیه ای حکیمانه فرمودند: «کسانی که در این انتخابات رأی نمی‌آورند حتماً مراقب باشند که کلاهی که بر سر رای نیاوردگان انتخابات ۸۸ رفت بر سر آنها نرود».

این کلام پیر دلسوخته انقلاب امروز هشداری است برای کسانی که ظرفیت خود را برای وارد شدن به میدان سیاست بالا نبرده اند و در فراز و نشیب های تاریخی احتمال سقوط همیشگی شان می رود. بیان امروز ولی فقیه زمان فرصت مناسبی را پیش روی کسانی قرار می دهد تا به خوبی با خدای خود خلوت نمایند و در صورت عدم پیروزی در انتخابات پذیرای رای آحاد مردم باشند.


امروز مردم هوشیار ایران اسلامی به فراست، تفاوت میان اعتقاد راستین به اندیشه های حضرت روح الله و وانمود کردن بدان را می دانند و  پرسش های فراوانی از سران فتنه 88 پیرامون نفاق و تظاهرشان به همسویی با امام امت را مطالبه می کنند.


کاندیداهای مجلس نهم نیز باید بدانند عدم پذیرش رای ملت در انتخابات مایه مردود شدن و گاه سقوط سهمگین از آرمان های امام و شهدا را در پی خواهد داشت و در صورت ایستادگی در برابر اراده ملی سرنوشتی بهتر از فتنه گران سال های گذشته در انتظارشان نخواهد بود چرا که مردم ایران اسلامی در بزنگاه های تاریخی  اثبات نموده اند که بر سر آرمانهای انقلاب اسلامی با احدی پیمان اخوت نبسته اند و ملاکشان در همه حال به گفته پیر جماران «وضعیت حال افراد» می باشد.


نظرات 1 + ارسال نظر
مشکات یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:48 ق.ظ http://tbzali.blogfa.com



سلام

با "ملاک های انتخاب اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری" آپم
تشریف بیاورید%

یا علی[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد